Nationaal Ouderenfonds eerste winnaar shirtactie

2 augustus 2019

Het maatschappelijk initiatief zal de eerste seizoenshelft op het rood-witte thuisshirt te zien zijn.

Ook dit seizoen schenken wij als hoofdsponsor van FC Emmen een positie op de achterzijde van het FC Emmen-tenue aan drie goede doelen of maatschappelijke initiatieven. Het Nationaal Ouderenfonds is als eerste winnaar uit de bus gekomen en zal de eerste seizoenshelft op het rood-witte thuisshirt te zien zijn.

Om de samenwerking met het Nationaal Ouderenfonds kracht bij te zetten start FC Emmen komende periode met het initiatief de Derde Helft. De club wordt een centrale ontmoetingsplek waar ouderen betrokken worden bij activiteiten tijdens en buiten de wedstrijden. Zij ontmoeten elkaar tijdens de activiteiten, drinken een kopje koffie en voeren goede gesprekken.

Landelijk projectleider Johan Annema, verantwoordelijk voor de Derde Helft en OldStars sport: “Het is geweldig dat FC Emmen onze visie op het creëren van de 100% ouderenvriendelijke sportomgeving deelt en bereid is het Ouderenfonds en de Derde Helft een podium te bieden.”

FC Emmen-directeur Ben Haverkort: “Zowel FC Emmen als hoofdsponsor Hitachi Capital Mobility vinden het belangrijk iets te betekenen voor de samenleving, in de breedste zin van het woord. We zetten graag de vele mogelijkheden van de club in om aandacht te vragen voor eenzame ouderen. De samenwerking met het Nationaal Ouderenfonds is daar een mooi voorbeeld van.”

Ook Gert Veenstra, algemeen directeur van Hitachi Capital Mobility, is blij met de maatschappelijke samenwerking: “Het Nationaal Ouderenfonds zet zich in zodat alle ouderen kunnen deelnemen aan de maatschappij. Hitachi Capital Mobility wil daar heel graag haar steun aan geven omdat de doelstelling van ons is dat iedereen, dus ook de ouderen, zich kan blijven ontwikkelen en daarvoor zijn mobiliteitsoplossingen in de breedste zin noodzakelijk. Wij zijn dan ook verheugd dat het Ouderenfonds samen met ons op het shirt van FC Emmen staat.”


  1. 25 november 2019

    Duurzaam transport: Hitachi zet in op alternatieve mobiliteitsoplossingen

    Mobility-as-a-Service zit in de lift. Nu zijn er nog enkele 100.000 gebruikers, maar de potentie is enorm. De Hitachi Corporation zet daar op in met onder andere een belang van 49 procent in Mobility Mixx en de overname van de Belgische leasemaatschappij Mobilease. ‘Dit past in een duurzame toekomstvisie’, zegt CEO Gert Veenstra.

  2. 12 november 2019

    Veilig onderweg in de herfst

    Het is weer herfst. Dat betekent regen en dalende temperaturen, laagstaande zon tijdens de spits en meer in het donker rijden. Dit zorgt natuurlijk voor meer files en ongelukken. Alle reden dus om de auto in optimale conditie te brengen en zelf extra alert te zijn achter het stuur. Met de volgende tips gaat u goed voorbereid op weg.

Wilt u op de hoogte blijven? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief.

Aanmelden nieuwsbrief