FC Emmen maakt eerste maatschappelijke initiatief voor rugpositie thuisshirt bekend

10 augustus 2018

De eerste winnaar van de shirtactie van FC Emmen en hoofdsponsor Hitachi Capital Mobility is bekend.

Over M&GEZOND!

M&GEZOND! is een programma van de gemeente Emmen, bestaande uit een team van ambtenaren én inwoners. Het ondersteunt inwonersinitiatieven op het gebied van gezondheid, met als uitgangspunt Positieve Gezondheid: vooral kijken naar wat iemand nog wél kan. Dit doet de organisatie op basis van zelfregie, zelfredzaamheid en het meedoen in de samenleving. Initiatieven zijn bijvoorbeeld samen koken of wandelen, maar er wordt ook aangesloten bij sportactiviteiten, waarbij sporten en sportief bewegen worden gestimuleerd en gepromoot – met als doel vitale en gelukkige Emmenaren.

Algemeen directeur Gert Veenstra van Hitachi Capital Mobility over de maatschappelijke samenwerking: “Het vergroten van de wereld van anderen is ons dagelijks werk. Voor klanten maar ook voor mensen voor wie bewegingsvrijheid niet altijd vanzelfsprekend is. Daarom werken we samen met verschillende maatschappelijke organisaties en initiatieven. Altijd met als doel anderen zich sociaal te laten ontwikkelen, nieuwe dingen te ontdekken en andere mensen te ontmoeten. Het schenken van de rugpositie op het shirt van FC Emmen aan een goed doel of maatschappelijk initiatief past perfect in ons MVO-beleid.”

FC Emmen shirtactie

Vanaf aanstaande zondag (tegen ADO Den Haag) t/m zondag 23 december (Willem II-thuis), zal M&GEZOND! op het thuisshirt van FC Emmen staan (12 wedstrijden). De andere twee goede doelen worden volgende week bekendgemaakt. De eerste hiervan zal vanaf 26 januari 2019 (VVV Venlo-uit) t/m zondag 28 april 2019 (FC Groningen-thuis) op het thuisshirt te zien zijn (12 wedstrijden). Het laatste goede doel zal vanaf 25 augustus 2018 (AFC Ajax-uit) t/m 12 mei 2019 (Willem II-uit) gedurende tien wedstrijden op het zwarte uitshirt worden geplaatst (10 wedstrijden).


  1. 25 november 2019

    Duurzaam transport: Hitachi zet in op alternatieve mobiliteitsoplossingen

    Mobility-as-a-Service zit in de lift. Nu zijn er nog enkele 100.000 gebruikers, maar de potentie is enorm. De Hitachi Corporation zet daar op in met onder andere een belang van 49 procent in Mobility Mixx en de overname van de Belgische leasemaatschappij Mobilease. ‘Dit past in een duurzame toekomstvisie’, zegt CEO Gert Veenstra.

  2. 12 november 2019

    Veilig onderweg in de herfst

    Het is weer herfst. Dat betekent regen en dalende temperaturen, laagstaande zon tijdens de spits en meer in het donker rijden. Dit zorgt natuurlijk voor meer files en ongelukken. Alle reden dus om de auto in optimale conditie te brengen en zelf extra alert te zijn achter het stuur. Met de volgende tips gaat u goed voorbereid op weg.

Wilt u op de hoogte blijven? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief.

Aanmelden nieuwsbrief